Har lyst til å trene styrke

Jeg har lyst til å trene styrke for å klare meg bedre i  verdagen. Når du ikke har spist onkelig i omtrent hele  barndomen sier det seg selv at du har da ikke fått så mye i styrke i kroppen særlig i ryggen. Da er det daglige utfordringer som at hvis jeg står for mye blir jeg veldig sliten i ryggen, og dermed får smerter.

Hadde jeg vært sikker på at jeg hadde gjort det riktig hadde jeg gjort det selv, men jeg tror jeg trenger litt begynner hjelp slik at jeg ikke trener feil. Jeg vet det at når du tar armhevinger så skal du ha rett rygg. Dette er faktisk en liten utfordring. Jeg vet jeg har blitt litt bedre når jeg hadde litt trening når jeg var innlagt, men føler det ikke er nok til å gjøre det alene og være selvsikker at jeg gjør det riktig. Poenget er jo at det skal få bra  resultater og ikke dårlige.

Jeg trener jo fotball og nå nylig håndball,  men tror jeg trenger styrketrening også. Så jeg har sett litt youtube videoer og tatt en spilleliste for meg selv der jeg kan gjøre litt trening. Men som sagt tørr jeg ikke helt å gjøre det alene helt enda. Så jeg   var hos fastlegen min og tok den vanlige kontroll timen får å se at jeg er stabil, tok jeg opp dette og han henviste meg til en fysioterapeut. Så nå får vi se om dette åpner nye dører for meg slik at jeg kan få en hverdag med en bedre rygg og ettervert starte med hjemme trening.

Så vi for se det. Dette er noe jeg vil prøve å klare

11 kommentarer

Rebecca

21.10.2016 kl.16:31

Så bra du setter deg mål til hva du vil. Styrke er en fin ting og trene på =) ha en fin helg

Camilla Heindorf

21.10.2016 kl.19:08

Burde gjøre det selv også,men har ikke gjort det så mye før heller.

Danian. Gutteblogger

21.10.2016 kl.19:48

CamillaMH: hvis skjerne muskulaturen din er sterk nok er det ingen problem men siden min ikke det burde man være litt forsiktig.

ingrid

21.10.2016 kl.19:16

Jeg har også fått hjelp fra youtube. Har for eksempel søkt på "30 minutes workout", og fått mange gode treff! Er masse der som man trenger null utstyr til, men som allikevel er kjempegod trening.

Camilla Heindorf

21.10.2016 kl.20:08

Kjempe sant. :)

jegskriveromhverdag

21.10.2016 kl.21:25

Helt sant det! Fint innlegg! : )

Bitte-Louise

21.10.2016 kl.21:56

Likte dette innlegg :D Du må ha en super fin helg :D

Rikard S. Larsen

21.10.2016 kl.23:09

Flott. Begynn å trene styrke også. For det du har vært igjennom før (med lite mat), tærer forferdelig mye på muskel massen også.

Av erfaring så trente jeg selv styrke en gang i tiden. Løfta mye "skrap jern" - som det het. Og jentungen min (22 år nå) Hun spilte håndball i mange år, men trente også styrke ved siden av. Det å trene styrke hjelper også på kroppsholdning, rettere i ryggen - som man sier.

Men begynn i det små (forsiktig), og tren deg opp over lang tid. Men ikke begynn med alt av kost tilskudd og slikt. Du vet protein pulver/pudding og slikt. Spis heller egg og biff, egg inneholder alt du trenger egentlig. Og så spise mye salat og drikke rikelig med vann, under treningen.

Det er de rådene jeg ga jentungen min, og som jeg selv brukte når jeg trente styrke engang for lenge siden.

Ha en flott helg, og lykke til med treningen (y)

Danian. Gutteblogger

22.10.2016 kl.08:56

Rikard S. Larsen: tusen takk for gode tips

Karoline Marie

22.10.2016 kl.12:26

Så bra at du bryr deg om å gjøre det riktig! Jeg hadde personlig trener for to år siden, og lærte utrolig masse! Nå hjelper jeg andre selv. Det er altfor mange som tror de kan det, men som bare ødelegger seg. Lykketil :D

Danian. Gutteblogger

22.10.2016 kl.18:00

Karoline Marie: ja det er den feilen jeg prøver å unngå haha. Tusen takk :)

Skriv en ny kommentar

Danian. Gutteblogger

Danian. Gutteblogger

25, Gjøvik

Hei jeg er en gutt på 25 som har blogget siden 2010 og elsker det. Jeg driver i fritiden litt med sang og har min egen YouTube kanal med litt sangvideoer og litt andre ting Har vunnet kampen mot spiseforstyrrelser Håper du liker bloggen og vil lese den.

Blogglisten toppliste for bloggere - ToppBlogg

Kategorier

Arkiv

hits