Dette er trenings programmet mitt

Dette er noe jeg har planer om å gjøre hver dag på grunn av at overkroppen min trenger og styrkes. Så jeg kontaktet en venn fra menigheten som driver med trening og han viste meg noen øvelser og ga det til meg.

Sit-ups med ball mellom knærne:
3X10 reps, 1. min pause. Viktig: Opp slik at du strammer magen, hold 3 sekunder oppe (som du teller inni deg) samtidig som du klemmer ballen med knærne.

Benheving:
Ligge på ryggen med knærne i 90 grader. Ta et ben ned litt over bakken, og så opp igjen. 5 repetisjoner på hvert ben. Viktig: presse korsryggen ned mot bakken. Da gjør du øvelsen på riktig måte.

Tå-touch:
Ligge på ryggen og ta på tærne. Rette ben. Trener øvre del av magen. 3X12 reps med 1. min pause mellom.

Planke 1:
Planke med albuene nedi. Løfte ben og føre det ut og inn. 5 repetisjoner med hvert ben, til sammen 10 repetisjoner. Viktig: Stramme rygg, mage or rompe så du blir stabil i hofta og rett i ryggen. Gjør denne øvelsen kun en gang før du gjør Planke 2.

Planke 2:
Armhevingsstilling. Løfte ett og ett ben og holde noen sekunder. 5 ganger per ben, til sammen 10 ganger. Samme som i Planke 1 – stramme mage, rygg og rompe så du blir rett i ryggen og stabil i hofta.

Planke 3:
Vanlig planke med albuene i bakken. Ta tiden på hvor lenge du klarer – press deg selv så lenge som mulig. Ta tiden og ha konkurranse med deg selv – målet er å klare det litt lengre hver gang du gjør det.

Jeg tar også armhevinger og står mens jeg går ned i sittende stilling og så opp igjen. Noe mer tenker jeg at jeg gjør senere og evt en medlemskap på en treningsenter ettervert. For se først om dette medvarer noe det egentlig må for at  jeg skal klare meg i hverdagen.

Hva syns dere ?

6

Stå på! Høres bra ut :)

Høres ut som et bra treningsprogram! Stå på og ikke gi deg! :)

Ingrid Horntvedt: Tusem takk. Nei kan ikke det. Ryggen avhenher at jeg er motivert hele veien hehe

Hørtes ut som ett bra program. :-)

Ser jo veldig bra ut det her da! Stå på! Jeg har trua på at du klarer å vedlikeholde det! :-D

Silje: ja det håper jeg hehe. Må det for ryggen sin del

Skriv en ny kommentar